Системна информация
Версии
Видео презентации
Елементс разполага с информация за следните неща в една система:
  • Модули – всички инсталирани модули
  • Обекти
    • Принадлежност към модул;
    • Пълна дефиниция на характеристики с типове, ограничения и релации;
    • Настройки на обекта – има ли стандартен печат, може ли да се добавя във Favorites и т.н.
    • Тип на обекта – дали е нормален обект, справка или свързан обект (и съответно контекстен или неконтекстен свързан обект);
    • Кой е темплейта по подразбиране за този обект.
  • Действия
    • Код и име на действието;
    • Различни параметри на действията, свързани с ролята им в приложението.
  • Релации – всички релации между обектите, по коя характеристика(и) става, какви филтри има към нея и т.н.
  • Наследяване – кой обект кого наследява и по коя характеристика (незадължително) става наследяването
  • Регистрирани handler-и на събития – кой обект кой метод иска да бъде извикан при възникването на кое събитие. Това може да стане както за конкретен обект, така и за всички обекти в системата.
  • Зависимости при копиране на записи
  • Темплейти за е-мейл и печат на записи на обекти
  • Кои характеристики на кои обекти поддържат история
  • Различни настройки на обектите – архивиране, заключване и др.
  • Регистрирани Уеб услуги
  • Регистрирани приложения, имащи право да ползват уеб услугите на това приложение Цялата тази информация дава възможност на платформата да управлява и имплементира вместо разработчика следните (но не само) неща:
  • Списъци
    • Какви колони имат;
    • Дали може да се редактира или добавят нови редове в списъка (in-place add/edit);
    • Кои колони са сортируеми и кои не;
    • Кои колони са филтрируеми и кои не са.
  • Форми
    • Как са подредени полетата – в какви групи;
    • Кое поле какво е и на коя характеристика на обекта отговаря – съответно как се записва и как се изважда оттам;
    • Свързани полета (например полето „Град” се филтрират от полето „Държава”);
    • AutoComplete – например попълване на информация на избраната във фактурата фирма;
    • Задължителни полета и различни валидации – телефон, ЕГН, Булстат и други специфични проверки;
    • Кои групи характеристики могат да се качват на табове и кои не;
    • Кои списъци излизат като свързани във формата (например Артикули към Поръчка излизат във формата на Поръчка) и как се съставя филтъра за този списък в този контекст;
    • Enable-ване и disable-ване на полета според условия.
  • Дали потребителя има права да прави всяко действие
  • Добавяне, запис и изтриване на записи – всичко това се случва автоматично, без да има нужда програмистът да пише какъвто и да е код.
  • Валидиране на данни
  • Кой обект къде е видим
  • Ако се изтрие един запис, кои други записи ще бъдат изтрити
  • Как изглежда менюто и навигацията в системата.
  • Как изглежда заявката за даден темплейт или действие – програмистът просто изисква отварянето на действието “Order.List”, например, и указва дали иска в попъп или на таб да се отвори. Платформата сама преценява има ли такъв обект, той има ли темплейт List, как се извиква и т.н.
  • Как се конструира даден обект или клас
  • Как се include-ва даден файл на даден обект
  • Какви действия предоставя даден обект и кои от тях са контекстни (изискват запис – например Изтрий) и кои не са (например Експорт на данните)
  • Как изглежда контекстното меню на обекта – то е съставено от всички действия на обекти и всички включени за него системи – статуси, архивиране, история на характеристики, заключване, списък с всички релации и т.н.
  • Какви свързани обекти има даден обект, кои от тях са контекстни, кои се виждат във формата и кои – не, как се съставят филтъра за всеки един от тях за получаване на свързаните към текущия записи.
  • Получаване на пълен списък с характеристиките на даден обект и какъв тип поле отговаря за всяка от тях.
 
EnglishКарта на сайта
Уеб сайт, SEO от Калипърс

Ladger